"Moja rodzinka" - czwartek
„Dom” – zabawa dydaktyczna na podstawie wiersza.
Cel: zapoznanie z miejscem zamieszkania
- Przywitanie za pomocą wiersza
Mrówka krówka i baranek,
Tygrys i hipopotamek,
Myszki liski oraz bobry
Wszyscy mówią ci DZIEŃ DOBRY
- "W moim domu"- słuchanie wiersza Elizy Piotrowskiej; rozmowa na podstawie jego treści.
W miom domu, gdy zimny deszcz pada,
pyszna parzy się herbata.
Żółty czajnik cicho gada,
obejmuje mamę tata.
W miom domu, gdy chłód wokoło,
mieszka radość, śmiech i lato,
więc jest ciepło i wesoło,
dobrze gościom, snom i kwiatom.
W moim domu jasnym, złotym,
każdy lubi się przytulać,
gra muzyka, mruczą koty,
a za oknem zima hula...
- Po przeczytaniu wiersza rodzic zadaje dzieciom pytania:
- co się dzieje w domu, o którym mowa w wierszu?
- kto mieszka w tym domu?
- jak czują się tam członkowie rodziny?
- Następnie zadaniem dzieci jest dokończyć zdania:
- "Mieszkam na ulicy....
- "Moje miast to......
- "W moim domu rodzinnym mieszka...
- "Lubię, gdy w moim domu...
- "Nie lubię, gdy w moim domu...
- "Chciałabym , aby w moim domu...
- "Ojciec Wirgiliusz" - zabawa naśladowcza.
Dzieci śpiewają piosenkę, a po na koniec wykonują dowolne rucha. Rodzic stara się je powtórzyć.
„Mamo i tato potańczmy” – zabawy taneczne.
Rozwijanie pamięci poprzez zapamiętywanie układu tanecznego.
Zatańcz z mamą :)