"Moja rodzinka" - czwartek

„Dom” – zabawa dydaktyczna na podstawie wiersza.

Cel: zapoznanie z miejscem zamieszkania

  • Przywitanie za pomocą wiersza

Mrówka krówka i baranek,
Tygrys i hipopotamek,
Myszki liski oraz bobry
Wszyscy mówią ci DZIEŃ DOBRY

  • "W moim domu"- słuchanie wiersza Elizy Piotrowskiej; rozmowa na podstawie jego treści.

W miom domu, gdy zimny deszcz pada,
pyszna parzy się herbata.
Żółty czajnik cicho gada,
obejmuje mamę tata.
W miom domu, gdy chłód wokoło,
mieszka radość, śmiech i lato,
więc jest ciepło i wesoło,
dobrze gościom, snom i kwiatom.
W moim domu jasnym, złotym,
każdy lubi się przytulać,
gra muzyka, mruczą koty,
a za oknem zima hula...

 

 

  • Po przeczytaniu wiersza rodzic zadaje dzieciom pytania:

- co się dzieje w domu, o którym mowa w wierszu?
- kto mieszka w tym domu?
- jak czują się tam członkowie rodziny?

  • Następnie zadaniem dzieci jest dokończyć zdania:

- "Mieszkam na ulicy....

- "Moje miast to......

- "W moim domu rodzinnym mieszka...
- "Lubię, gdy w moim domu...
- "Nie lubię, gdy w moim domu...
- "Chciałabym , aby w moim domu...

 

  • "Ojciec Wirgiliusz" - zabawa naśladowcza.

Dzieci śpiewają piosenkę, a po na koniec wykonują dowolne rucha. Rodzic stara się je powtórzyć. 

Ojciec Wirgiliusz
uczył dzieci swoje
a miał ich wszystkich
sto dwadzieścia troje.
Hejże dzieci, hejże ha,
róbcie wszystko to co ja!"

 

„Mamo i tato potańczmy” – zabawy taneczne.

Rozwijanie pamięci poprzez zapamiętywanie układu tanecznego.

Zatańcz z mamą :)