PRZEDSZKOLE SAMORZĄDOWE NR 27 im.Marszałka Józefa Piłsudskiego W BIAŁYMSTOKU



26.11.2020 r. " Siła odwagi"-zajecie z rodzicami

 

1.„ Jak zwierzę”- zabawa ruchowa                          

Dziecko porusza się w swoim tempie, a na określony dźwięk stara się pokazać ruchem określone zwierzę: lew, słoń, małpa, koń, pies i kot.

Rodzic zaprasza do rozmowy.

–  Jakie zwierzęta pokazywałeś?

–  Czy któreś z nich było odważne?

–  Co to jest odwaga?

–  Co to jest strach?

Rodzic wyjaśnia, że strach jest bardzo ważny. Informuje nas o niebezpieczeństwie. Strach potrafi nas jednak zablokować. Czasem chcielibyśmy zrobić coś fajnego, poprosić kogoś o pomoc, dołączyć się do zabawy, ale coś nas powstrzymuje. Być odważnym to nie znaczy nie czuć strachu, lecz zadziałać mimo że się boimy.

2. Zagadka słowna – wprowadzenie w temat zajęć poprzez rozwiązanie zagadki o           jednym   z w/w zwierząt.

„Mogę stać na płocie i wesoło mrugać. Znacie mnie i piosenkę, która jest niedługa”.( dla ułatwienia można zanucić piosenkę) (kot)

3.„Przeczytam ci  wierszyk o kotku w łatki, posłuchaj uważnie.”

Dziecko stoi i powtarza po rodzicu słowa wierszyka oraz pokazuje różne części ciała.

Kotek Łatek ma pięć łatek: pierwszą na łebku, drugą na prawej górnej łapce, trzecią na brzuszku, czwartą na grzbiecie, a piątą na lewym uszku.”

Dziecko kładzie ręce kolejno na swojej: głowie, prawej ręce, brzuchu, plecach, lewym uchu.

4.Rozmowa dotycząca problemu Łatka – boi się zostawać sam.

Rodzic wyjaśnia: „Moja znajoma ma takiego małego przyjaciela, który chce być cały czas z nią. Bardzo często dzieci chcą się z nim bawić, ale on odmawia i niestety czuje się trochę samotny. A im bardziej samotny się czuje, tym bardziej się boi. Czy masz jakiś pomysł, aby pomóc Łatkowi, co można mu powiedzieć, żeby się nie bał?”.

Warto zapisać na kartce  co dziecko mówi i na koniec burzy mózgów to odczytać. Gdyby ktoś powiedział: „nie ma się czego bać” wyjaśnijmy, że jest to negowanie tego co czuje kot. A my chcemy dodać mu odwagi bardziej przez słowa: dasz radę, potrafisz, jesteś fajny, będzie fajnie. Zachęcanie dziecka ( można użyć sylwety Łatka), aby bezpośrednio pomogło kotkowi dodać odwagi. Na koniec warto wyjaśnić dziecku, że czasem gdy czuje strach, może sobie sam dodawać odwagi przez mówienie do siebie wzmacniających słów.

5. Łatek, ławka – analiza słuchowa
- Dzielenie wyrazów: Łatek, ławka –  na sylaby. Porównywanie pierwszych sylab                  -„O jakim wyrazie myślę?” Rodzic mówi słowa sylabami, dziecko odpowiada co to za nazwa

6.Zabawa ruchowa „Lew czy kotek”: dzieci chodzą po sali na czworakach jako lwy, a na koniec zmieniają się w leniwe koty i zasypiają


logo Rozśpiewany Białystok
logo Spiewająca Polska

"Szczęśliwe jest dziecko, które odnajduje na każdym etapie wychowawcę zdolnego do udzielenia mu pomocy w stopniowym zdobywaniu sił i zapału koniecznych do wypełnienia jego ludzkiego przeznaczenia." - M. Debesse   
Przedszkole Samorządowe nr 27 - Aleja Józefa Piłsudskiego 8A, 15-445 Białystok   tel: 85 742 01 51, fax: 85 742 74 29;   pn-pt. 630-1700

Projekt graficzny: Magdalena Załuska