Ach, ta pogoda! - 02.04.2020

Wiosenny deszcz” - instrumentacja opowiadania , potrzebna będzie folia, kartka papieru i domowy instrument.

W słoneczny wiosenny dzień Hania wybrała się na spacer do parku. Idąc parkową alejką widziała poruszające się na wietrze listki – tupanie, pocieranie dłonią o dłoń

Na gałęziach drzew siedziały ptaki i prowadziły poranne rozmowy – naśladowanie głosu ptaków – ćwir, ćwir, pi, pi, kra, kra

Słońce grzało swoimi gorącymi promykami drzewa gorącymi promykami drzewa, ptaki i ludzi – granie na dzwonkach

Na trawie pod dębem bawiły się dwie wiewiórki. Przerzucały do siebie znalezionego pod drzewem żołędzia – pojedyncze uderzenia w bębenek

A wiatr cicho szumiał, poruszał listkami, przeganiał lekkie chmurki

szeleszczenie folią

Nagle wiatr zaczął mocniej wiać – gwałtowne szelesty folią i kartką papieru

Słońce schowało się za chmurami, a na ziemię zaczęły spadać pojedyncze krople deszczu – wolne uderzenia w trójkąty

Za chwilę pojawiło się więcej kropli, które spadały na ziemię jedna obok drugiej. Połączone krople tworzyły kałuże – szybkie uderzenia w uda

Hania zaczęła szybko biec w stronę domu. Wskakiwała w kałuże,

a woda rozpryskiwała się na boki – szybkie tupanie, klaśnięcia w dłonie

Kiedy dotarła do domu jej ubranie i buty były przemoczone. Ciepły wiosenny deszcz nie zaszkodził Hani, a na pewno pomógł wszystkim roślinom.

Do czego potrzebna jest woda?” – swobodne wypowiedzi dzieci. Zwrócenie uwagi na potrzebę oszczędzania wody.

Jak możemy zmierzyć objętość wody?” – zabawa badawcza. Nauczyciel prezentuje dzieciom naczynia o różnej objętości: litrowa butelka, półlitrowa butelka, litrowy słoik, szklanka.

- Wodę z litrowej butelki przelewa do szklanek – dzieci liczą ile szklanek napełniono wodą z litrowej butelki. - Wodę z dwóch szklanek przelewa do butelki litrowej, a z kolejnych dwóch szklanek do butelki półlitrowej – dzieci porównują zawartość obu butelek. - Wodę z butelki półlitrowej przelewa do drugiej butelki litrowej – dzieci porównują zawartość obu butelek. - Jedna butelka półlitrowa stoi, a druga leży na stole – dzieci obserwują je i oceniają, czy w butelkach jest tyle samo wody, czy w którejś z nich jest więcej lub mniej wody. Stwierdzają, że położenie butelek nie zmienia objętości wody. - Następnie wlewamy cztery szklanki wody do butelki litrowej i cztery szklanki wody do słoika litrowego – dzieci porównują zawartość obu naczyń.

Co dzieje się, gdy odlewam i dolewam wodę?” – zabawa badawcza. - z litrowej butelki napełnionej wodą odlewamy jedną szklankę. Zaznaczamy flamastrem ile wody zostało. - Odlewamy z butelki kolejną szklankę i zaznacza flamastrem ilość wody – dzieci widzą, że wody ubywa. - Dwie szklanki wody wlewa do drugiej butelki litrowej, zaznaczamy flamastrem miejsce do którego sięga woda. Dzieci porównują ilość wody w obu butelkach. Stwierdzają, że kiedy odlewamy wodę, wówczas ubywa jej. Przy dolewaniu wody, przybywa jej.

Marcowy tydzień” – masażyk Agnieszki Olędzkiej.

Dzieci wykonują masażyk na plecach kolegi lub koleżanki.

W poniedziałek piękne słonko.

A we wtorek pada deszcz.

W środę wieje wietrzyk.

W czwartek prószy śnieg.

W piątek zawierucha.

Wicher gna w sobotę.

Niedziela będzie słoneczna, więc na spacer mam ochotę.

Żaby i bociany” – zabawa ortofoniczna.

Podzielcie się na dwie grupy: żaby i bociany. Kiedy pokazuje obrazek z bocianem, wtedy bociany klekoczą kle, kle, kle. Gdy pokaże obrazek żaby – żabki kumkają kum, kum, kum.