Ach, ta pogoda! - 02.04.2020
„Wiosenny deszcz” - instrumentacja opowiadania , potrzebna będzie folia, kartka papieru i domowy instrument.
W słoneczny wiosenny dzień Hania wybrała się na spacer do parku. Idąc parkową alejką widziała poruszające się na wietrze listki – tupanie, pocieranie dłonią o dłoń
Na gałęziach drzew siedziały ptaki i prowadziły poranne rozmowy – naśladowanie głosu ptaków – ćwir, ćwir, pi, pi, kra, kra
Słońce grzało swoimi gorącymi promykami drzewa gorącymi promykami drzewa, ptaki i ludzi – granie na dzwonkach
Na trawie pod dębem bawiły się dwie wiewiórki. Przerzucały do siebie znalezionego pod drzewem żołędzia – pojedyncze uderzenia w bębenek
A wiatr cicho szumiał, poruszał listkami, przeganiał lekkie chmurki
– szeleszczenie folią
Nagle wiatr zaczął mocniej wiać – gwałtowne szelesty folią i kartką papieru
Słońce schowało się za chmurami, a na ziemię zaczęły spadać pojedyncze krople deszczu – wolne uderzenia w trójkąty
Za chwilę pojawiło się więcej kropli, które spadały na ziemię jedna obok drugiej. Połączone krople tworzyły kałuże – szybkie uderzenia w uda
Hania zaczęła szybko biec w stronę domu. Wskakiwała w kałuże,
a woda rozpryskiwała się na boki – szybkie tupanie, klaśnięcia w dłonie
Kiedy dotarła do domu jej ubranie i buty były przemoczone. Ciepły wiosenny deszcz nie zaszkodził Hani, a na pewno pomógł wszystkim roślinom.
„Do czego potrzebna jest woda?” – swobodne wypowiedzi dzieci. Zwrócenie uwagi na potrzebę oszczędzania wody.
„Jak możemy zmierzyć objętość wody?” – zabawa badawcza. Nauczyciel prezentuje dzieciom naczynia o różnej objętości: litrowa butelka, półlitrowa butelka, litrowy słoik, szklanka.
- Wodę z litrowej butelki przelewa do szklanek – dzieci liczą ile szklanek napełniono wodą z litrowej butelki. - Wodę z dwóch szklanek przelewa do butelki litrowej, a z kolejnych dwóch szklanek do butelki półlitrowej – dzieci porównują zawartość obu butelek. - Wodę z butelki półlitrowej przelewa do drugiej butelki litrowej – dzieci porównują zawartość obu butelek. - Jedna butelka półlitrowa stoi, a druga leży na stole – dzieci obserwują je i oceniają, czy w butelkach jest tyle samo wody, czy w którejś z nich jest więcej lub mniej wody. Stwierdzają, że położenie butelek nie zmienia objętości wody. - Następnie wlewamy cztery szklanki wody do butelki litrowej i cztery szklanki wody do słoika litrowego – dzieci porównują zawartość obu naczyń.
„Co dzieje się, gdy odlewam i dolewam wodę?” – zabawa badawcza. - z litrowej butelki napełnionej wodą odlewamy jedną szklankę. Zaznaczamy flamastrem ile wody zostało. - Odlewamy z butelki kolejną szklankę i zaznacza flamastrem ilość wody – dzieci widzą, że wody ubywa. - Dwie szklanki wody wlewa do drugiej butelki litrowej, zaznaczamy flamastrem miejsce do którego sięga woda. Dzieci porównują ilość wody w obu butelkach. Stwierdzają, że kiedy odlewamy wodę, wówczas ubywa jej. Przy dolewaniu wody, przybywa jej.
„Marcowy tydzień” – masażyk Agnieszki Olędzkiej.
Dzieci wykonują masażyk na plecach kolegi lub koleżanki.
W poniedziałek piękne słonko.
A we wtorek pada deszcz.
W środę wieje wietrzyk.
W czwartek prószy śnieg.
W piątek zawierucha.
Wicher gna w sobotę.
Niedziela będzie słoneczna, więc na spacer mam ochotę.
„Żaby i bociany” – zabawa ortofoniczna.
Podzielcie się na dwie grupy: żaby i bociany. Kiedy pokazuje obrazek z bocianem, wtedy bociany klekoczą kle, kle, kle. Gdy pokaże obrazek żaby – żabki kumkają kum, kum, kum.