Rodzina jest najważniejsza

 

 

Posłuchajcie piosenki i wspólnie z całą rodziną nauczcie się jej śpiewać.

„Makaronowe naszyjniki”- ćwiczenie małej motoryki

Dzieci tworzą naszyjniki z różnego rodzaju makaronu, nawlekając go na nitki. Wykonany naszyjnik mogą podarować bliskiej osobie.

„Relacje w rodzinie”- burza mózgów

Dzieci odpowiadają na pytania: Jak można zadbać o relacje w rodzinie?, Co jest ważne we wzajemnych kontaktach między jej członkami?, Czy myślenie tylko o sobie może prowadzić do dobrych relacji?

„Rodzinna gimnastyka”- zestaw ćwiczeń porannych

https://www.youtube.com/watch?v=RsKRBBhgrYQ

„A ja rosnę”- rozmowa oraz nauka fragmentu wiersza N. Usenko

Był raz sobie w pewnym mieście mały chłopczyk,
który nosił bardzo śmieszne majtki w kratkę.
Lubił samochody, klocki, różne gry i dobranocki.
Rósł i rósł, aż wreszcie został... moim dziadkiem!

Była sobie raz dziewczynka z kucykami.
Była taką roztargnioną, małą gapcią...
Ciągle sobie coś śpiewała, malowała, rysowała.
Rosła, rosła, aż została... moją babcią!

A mój tata był maluchem – budowniczym.
Ciągle stawiał z klocków zamki oraz wieże.
Wyrósł, został architektem, robi projekt za projektem
i buduje piękne domy... w komputerze!

Moja mama, gdy malutką dzidzią była,                                                                                              
misie wciąż bandażowała i leczyła.                                                                                                     
 Aż została… kim? Zgadniecie? Panią doktor! Leczy dzieci!                                                         
Wszyscy lubią ją, bo jest okropnie miła!

 

A ja rosnę w dzień i w nocy! Lubię psy i samochody,                                                                   
umiem skakać i rysować, szybko biegać i jeść lody.                                                                          
Jeszcze nie wiem, kim zostanę.                                                                                                         
Może ktoś mi coś podpowie?                                                                                                              
Jak wyrosnę z nowych butów, będę duży i się dowiem!!!

Po wyrecytowaniu wiersza przez rodzica, dzieci odpowiadają na pytania:

Kim został chłopiec?  Kto był gapcią w wierszu? Jaki zawód wykonuje tata budowniczy? Co lubi chłopiec, który opowiada wiersz?

Następnie próbujemy powtarzać wiersz z pamięci.

„Znajdź coś w kształcie…”- zabawa orientacyjno-porządkowa

Dzieci  na hasło rodzica „Znajdź coś w kształcie np. koła, trójkąta, prostokąta, ”, szukają przedmiotów we wskazanym kształcie.

„Przedmioty w kształcie figur geometrycznych”- zabawa edukacyjna z KP 4 s. 34 (5-latki)

Dzieci wskazują i nazywają rysunki przedmiotów, które kształtem przypominają koło, trójkąt i prostokąt. Następnie liczą te przedmioty, które kształtem przypominają określoną figurę i dorysowują tyle samo kropek w odpowiedniej ramce.

„Gdzie jest guzik”- ćwiczenia matematyczne

Na stole ustawiamy pięć kubeczków, najlepiej plastikowych. Pod jeden kubek rodzic wkłada guzik i przykrywa go. Następnie przesuwa kubki, a zadaniem dziecka jest obserwować i odgadnąć pod którym z kolei jest guzik. Zabawę możemy powtarzać kilka razy. Powodzenia!

"Dzieci cienie"  - dzieci odszukują cień i różnice (załącznik)

"Puzzle cyfrowe i literowe" - dzieci rozcinają  puzzle po liniach, mieszają i i układają ponownie w całość, czytają podpisy, i odczytują cyfry (załącznik)



  Do pobrania: