Moja mama jest kochana
Fizyczny obszar rozwoju dziecka:
1.5. uczestniczy w zabawach ruchowych, w tym rytmicznych, muzycznych, naśladowczych, z przyborami lub bez nich; wykonuje różne formy ruchu: bieżne, skoczne, z czworakowaniem, rzutne;
Emocjonalny obszar rozwoju dziecka:
2.9. wczuwa się w emocje i uczucia osób z najbliższego otoczenia
Społeczny obszar rozwoju dziecka:
3.8. obdarza uwagą inne dzieci i osoby dorosłe;
4. Poznawczy obszar rozwoju dziecka:
4.7. eksperymentuje rytmem, głosem, dźwiękami i ruchem, rozwijając swoją wyobraźnię muzyczną; słucha, odtwarza i tworzy muzykę, śpiewa piosenki, porusza się przy muzyce i do muzyki, dostrzega zmiany charakteru muzyki, np. dynamiki, tempa i wysokości dźwięku oraz wyraża ją ruchem, reaguje na sygnały, muzykuje z użyciem instrumentów oraz innych źródeł dźwięku; śpiewa piosenki z dziecięcego repertuaru oraz łatwe piosenki ludowe; chętnie uczestniczy w zbiorowym muzykowaniu; wyraża emocje i zjawiska pozamuzyczne różnymi środkami aktywności muzycznej; aktywnie słucha muzyki; wykonuje lub rozpoznaje melodie, piosenki i pieśni, np. ważne dla wszystkich dzieci w przedszkolu, np. hymn przedszkola, charakterystyczne dla uroczystości narodowych (hymn narodowy), potrzebne do organizacji uroczystości np. Dnia Babci i Dziadka, święta przedszkolaka (piosenki okazjonalne) i inne; w skupieniu słucha muzyki;
4.8. wykonuje własne eksperymenty graficzne farbą, kredką, ołówkiem, mazakiem itp., tworzy proste i złożone znaki, nadając im znaczenie, odkrywa w nich fragmenty wybranych liter, cyfr, kreśli wybrane litery i cyfry na gładkiej kartce papieru, wyjaśnia sposób powstania wykreślonych, narysowanych lub zapisanych kształtów, przetwarza obraz ruchowy na graficzny i odwrotnie, samodzielnie planuje ruch przed zapisaniem, np. znaku graficznego, litery i innych w przestrzeni sieci kwadratowej lub liniatury, określa kierunki i miejsca na kartce papieru;
4.15. przelicza elementy zbiorów w czasie zabawy, prac porządkowych, ćwiczeń i wykonywania innych czynności, posługuje się liczebnikami głównymi i porządkowymi, rozpoznaje cyfry oznaczające liczby od 0 do 10, eksperymentuje z tworzeniem kolejnych liczb, wykonuje dodawanie i odejmowanie w sytuacji użytkowej, liczy obiekty, odróżnia liczenie błędne od poprawnego;
Mama i dzieci – ćwiczenia ortofoniczne.
Dzieci naśladują rodzica, który przedstawia ruchy i odgłosy zwierząt podczas opowiadania: Ja jestem mamą, a wy moimi dziećmi. Jestem mamą żabką, wołam swoje dzieci: kum, kum, kum – dzieci podskakują i odpowiadają: kum, kum, kum; Jestem mamą pszczołą i wołam swoje dzieci: bzzz – dzieci biegają, machają dłońmi i odpowiadają: bzz; Jestem mamą bocianicą i wołam swoje dzieci: kle, kle, kle – dzieci chodzą z wysoko podniesionymi kolanami i odpowiadają: kle, kle, kle; Jestem mamą myszką i wołam swoje dzieci: pi pi pi – dzieci czworakują i odpowiadają: pi pi pi; Jestem mamą dzieci i wołam dzieci: Gdzie jesteście? A wy tu jesteście! A kuku!
„Moja mama” – słuchanie wiersza D. Kossakowskiej.
Uśmiech mojej mamy najpiękniejszy w świecie.
Drugiej takiej samej nigdzie nie znajdziecie.
Moja mama lubi, skakać przez kałuże,
kiedy z nieba lecą krople deszczu duże.
Moja mama lubi, rano kiedy wstanie,
zrobić swoim dzieciom przepyszne śniadanie.
Moja lubi śpiewać różne kołysanki, o gwiazdach na niebie i o kocie Hanki.
A moja mamusia jest bardzo kochana, przytula mnie czule wieczorem i z rana.
Wszystkie nasze mamy mocno nas kochają.
Uśmiech, czułe serce dla swych dzieci mają.
Więc my dzisiaj razem życzenia składamy.
Niechaj w zdrowiu, szczęściu żyją nasze mamy.
Rozmowa na temat wiersza.
Co lubią robić mamy, przedstawione w wierszu?
Z jakiej okazji składamy mamom życzenia w maju?
Czego życzymy mamom w dniu ich święta?
„Mój mama jest...” – zabawa słowna. Dzieci kończą zdanie: Moja mama jest...
„Portret moich rodziców” – rysowanie kredkami pastelowymi.
Zadaniem dzieci jest narysowanie portretu mamy.
„Lubię z mamą...” – zabawa słowna. Dzieci kończą rozpoczęte zdanie opisując jakie czynności lubią wykonywać z mamą.