"Bajki i bajeczki - dbamy o książeczki" - poniedziałek
W tym tygodniu przeniesiemy się do świata baśni i bajek.
Zapraszamy do zabawy!
„Dbamy o książkę” – zabawa dydaktyczna na podstawie
wiersza J. Huszczy pt. „Skarga książki".
Cel: kształtowanie szacunku do książki i dbania o jej wygląd
Mamo tato poczytaj mi!
Dzieci słuchają wiersza J. Huszczy pt. „Skarga książki".
Jestem książką z dużej szafy.
Wszyscy mówią, żem ciekawa,
więc mnie ciągle ktoś pożycza,
lecz nie cieszy mnie ta sława.
Miałam papier bielusieńki,
ślady na nim Florka ręki.
Pozaginał Jaś mi rogi,
Julek na mnie kładł pierogi.
Krzyś, ze swym zwyczajem zgodnie,
trzymał mnie aż trzy tygodnie.
Narysował na okładce
Staś diabełka, małpkę w klatce.
Anka, Władka siostra mała,
ta mi kartki wyrywała.
Cóż mi z tego, żem ciekawa,
dłużej żyć tak nie potrafię.
Nie będziecie mnie szanować,
to się zamknę na klucz w szafie!
Rozmowa na temat treści wiersza oraz poszanowania książek
- Na co skarży się książka?
- Jak należy dbać o książki?
Lubicie układać puzzle? Z domowej biblioteczki puzzlowej wybierzcie puzzle mające ilustracje
z bajek i ułóżcie je.
Kto złapie złotą rybkę?" - trzeba złapać wyciętą papierową rybkę na wędkę z haczykiem z taśmy
samoprzylepnej.
Poznajcie nasz regulamin poszanowania książek. Ułóżcie swój domowy regulamin.
- Myj ręce przed czytaniem. - Nie zginaj rogów kartek. - Używaj zakładki. - Nie wyrywaj kartek z książki. - Nie pisz i nie rysuj w książce. - Nie czytaj przy jedzeniu. - Nie śliń palców przy odwracaniu kartek. - Obłóż książkę w papier lub folię. - Napraw ją gdy się rozkleja. - Nie czytaj przy słabym świetle. - Podczas czytania siedź prosto i swobodnie. - Nie zginaj cienkiej książki w rulon. Prawda czy też nie? Dzieci otrzymują dwie tabliczki z buźkami: wesoła, smutna. Rodzic czyta kolejno zdania na temat wyglądu książki lub sposobu korzystania z niej, a zadaniem dzieci jest stwierdzenie (określenie) czy zadnie jest prawdziwe lub dotyczy prawidłowego zachowania dzieci podnoszą wesołą buźkę, jeśli zdanie jest nieprawdziwe lub odnosi się do złego traktowania książki dziecko podnosi smutną minkę. - Ładna i czysta okładka książki - Poplamione kartki, - Pozaginane rogi, - Książkę oglądamy brudnymi rękoma - Gdy jemy obiad oglądamy książkę - Rzucam książką o podłogę - Książkę odkładam na półkę - Gdy chcemy kupić książkę idziemy do apteki. - Gdy chcemy wypożyczyć książkę, idziemy do biblioteki. - Książka ma wiele stron, które są z papieru. - Nie oglądamy książek, jeśli nie umyjemy rąk. - Żeby zaznaczyć miejsce, w którym czytamy, zaginamy róg kartki.
„Little sports”- zajęcia gimnastyczne
Cel: zachęcanie do codziennej aktywności fizycznej
Mamo i tato przygotuj wodę proszę i czas na wspólne wyginanie ciałka!