„Wiejskie zwierzęta” - poniedziałek

11 maja 2020r. 

Witamy wszystkie Rybki!

Zapraszamy do zabawy ze zwierzętami żyjącymi na wsi. 

„Zwierzęta na wiejskim podwórku” – zabawa ortofoniczna

Cel: usprawnianie narządów mowy

 

 

      1. „Wiejskie zwierzęta” – wysłuchanie dźwięków jakie wydają zwierzęta z wiejskiej zagrody.

 

2. „W zagrodzie Małgosi” – bajeczka ortofoniczna.

Rodzic czyta treść bajeczki, a dzieci naśladują odgłosy zwierząt.

Wieczorem w zagrodzie cioci Małgosi
Każde zwierzątko o jedzenie prosi.
Piesek szczeka: hau, hau, hau.
Kotek miauczy: miau, miau, miau.
Kura gdacze: kod, ko, da.
Kaczka kwacze: kwa, kwa, kwa.
Gąska gęga: gę, gę, gę.
Ona też chce najeść się.
Owca beczy: be, be, be.
Koza muczy: me, me, me.
Indor gulaga: gul, gul, gul.
Krowa ryczy: mu, mu, mu.
Konik parska: prr, prr, prr.
A pies warczy: wrr, wrr, wrr.
I tak gra orkiestra ta, aż  Małgosia jeść im da.

 

3. „Zabawa w czarowanie” - rodzic czaruje dzieci w różne zwierzątka a dzieci naśladują je ruchem  i głosem np. czary – mary mary – zamieniam was w kury.

4.  „Dopowiedz i zrób – zabawa z rymami. Rodzic mówi zdania, których zakończenia – słowa do rymu – dopowiadają dzieci. Dzieci wykonują czynność, o której jest mowa w zdaniu.
Powiedz: prosię i podrap się po … nosie.
Powiedz: koń i wyciągnij do mnie… dłoń.
Powiedz: krowy i dotknij palcem … głowy.
Powiedz: króliczki i nadmij … policzki.
Powiedz: kaczuszka i dotknij łokciem …brzuszka.
Powiedz: psy i klaśnij raz, dwa, …trzy.

5. „Co to za zwierzę?”- zabawa pantomimiczna.  Dzieci losują obrazek ze zwierzątkiem, próbują  przedstawić zwierzę ruchem lub głosem, grupa odgaduje nazwę,

Zachęcam do obejrzenia filmu edukacyjnego.

 

„Stary Donald farmę miał” – zabawa ortofoniczna przy piosence.

Cel: budzenie zamiłowania do śpiewu

Zaśpiewajcie i pobawcie się wspólnie z Rodzicami lub rodzeństwem.