Zmysły pomagają odkryć świat - CZWARTEK

Słyszę sz” – zabawa słuchowa. Rodzic mówi różne słowa. Gdy dziecko usłyszy słowo z głoską „sz” – klaszczą w dłonie.

Kto mówi tak jak ja?” – zabawa słuchowo – ortofoniczna. Dzieci losują obrazki zwierząt. w zestawie są po dwa takie same zwierzęta. Dzieci naśladują głosy wydawane przez zwierzę, które jest na wylosowanym przez nich obrazku. Zabawa polega na jak najszybszym znalezieniu swojej pary – takiego samego zwierzęcia.

Jaki to instrument” – ćwiczenie słuchowe. Odsłuchajcie i spróbujcie zgadnąć jaki to instrument.

https://www.youtube.com/watch?v=MadTiSUv4Jo

Jaka to piosenka?” – zagadki muzyczne. Włączcie dziecku ulubione piosenki, dzieci po usłyszanym fragmencie rozpoznają znane im piosenki.

Sensoryczne kwadraty” – przyklejanie różnorodnych materiałów.

Miły i nieprzyjemny dotyk” – eksperymenty dotykowe. Dzieci dotykają materiałów o różnej fakturze (makaron, ryż, kawa, sznurek, pocięte słomki do napojów, pióra, nakrętki, wata).
Określają rodzaj dotykanych materiałów (szorstki, gładki, chropowaty, śliski, miękki, twardy). Mówią o swoich odczuciach – czy materiał jest miły, czy niemiły w dotyku. z czym kojarzy się dotykany materiał.

Dzieci wykonują sensoryczne kwadraty z dostępnych materiałów.