Wtorek  21.04.2020r.

Motylki , czy już wiecie jakie zwierząta żyją na polu i łące?. Pewnie tak. Dziś dalszy ciąg przygód z przyrodą.

 

 

„Mieszkańcy łąki”- opowieść ruchowa z ćwiczeniami artykulacyjnymi Drogie dzieci czy wecie jakie odgłosy wydają zwierzęta mieszkające na łące? W zabawie podczas słuchania opowiadania czytanego przez rodzica lub rodzeństwo  spróbujcie  naśladować zachowania i dźwięki wydawane przez mieszkańców łąki.

Zanim zaczniecie się bawić posłuchajcie odgłosów, które wydają niektóre zwierzęta może się Wam to przydać:

https://www.youtube.com/watch?v=tRyKgzMtCfY    Bociany

https://www.youtube.com/watch?v=fxLkVDCyUVg   Żaby

https://www.youtube.com/watch?v=VB2Sy2xcW7E    Pszczoły

 

„ Na pięknej majowej łące stał bocian i rozglądał się dookoła. Stanął na jednej nodze i głośno zaklekotał . Stanął na drugiej nodze i odezwał się ponownie. Wtem ujrzał w trawie małego ślimaka. Poruszał się powoli i dźwigał na swoich plecach malutki domek, omijając  zręcznie przeszkody. Nagle usłyszał jakiś szelest. Przestraszył się i schował do skorupki. To żabka go przestraszyła. Skakała szybko jakby przed kimś uciekała. Zawołała głośno do swoich towarzyszek… wskoczyła do strumyka i zniknęła. Odezwały się inne żaby i też ukryły się pod wodą Widziała to wszystko pszczoła, która siedział na kwiatku. Słychać było wyraźnie jej głos. Zabrała się do zbierania pyłku.”  

 

Fotografia łąkowa-  zabawa matematyczna Przypatrzcie się uważnie ilustracji i spróbujcie nazwać zwierzęta, które tam występują. Czy macie już swoje ulubione?. Policzcie zwierzątka  i wykonajcie polecenie (karta pracy cz. 4 str. 17)

laka2.pdf

 

Litera J, j

Zabawy z literą J,j Jest to litera, którą dziś poznacie. W związku z tym otrzymacie od nas zadania do wykonania, gdy będziecie mieć kłopoty możecie wykonać je wspólnie z rodzicami:

  • zwróćcie uwagę na kierunek pisania litery
  • spróbujcie napisać literę najpierw palcem po śladzie, potem w powietrzu
  • wybierzcie sobie jedno słowo, które rozpoczyna się głoską j, policzcie sylaby, policzcie głoski w tym słowie, powiedzcie, które to są spółgłoski, a które samogłoski, spróbujcie przegłosować słowo
  • poszukajcie w domu przedmiotów, które rozpoczynają się głoską j
  • napiszcie ołówkiem literę po śladzie
  • ułóżcie kształt litery z dowolnych materiałów, które macie w domu: sznurek, koraliki, itp.

Poniżej zamieszczamy  karty do wydruku, które pomogą Wam poznać i utrwalić nową literę. (Jeśli nie masz książki w domu, pomiń polecenie pierwsze ze str. 18)

litera2.pdf

litera3.pdf

litera.pdf

 

 

Mieszkańcy łąki- ćwiczenia gimnastyczne. Załóż wygodny strój. Poproś o pomoc rodzica. Zaczynamy

  1. „Idziemy na łąkę”- ćwiczenia orientacyjno-porzadkowe. Idziecie na „ łąkę” czyli do wybranego przez Was miejsca w domu. Najpierw idziecie powoli, unosząc wysoko kolana, następnie truchtacie , aby pod koniec przyśpieszyć
  2. „ Zbieramy kwiatki”- chodzicie po „ łące”, co kilka kroków kucacie i zrywacie kwiatki
  3. „ Pszczoły” przy tej zabawie o pomoc poproście rodzica który będzie mówił hasła. Na hasło Pszczoły latają- naśladujecie latanie i brzęczenie pszczół, na hasło: Pszczoły zbierają nektar- kucacie, na hasło: Pszczoły wracają do swoich uli- biegniecie na krzesło, które znajduje się najbliżej Was
  4. „ Pokrzywy”- ustawcie w pokoju w różnych miejscach na podłodze klocki, będą Wam służyły za przeszkody. Następnie starajcie się ominąć je chodzić z wysoko uniesionymi kolanami.
  5. „Dmuchawce”- ćwiczenia oddechowe. Wyobraźcie sobie, że trzymacie w ręku dmuchawiec starajcie się dmuchać na nie. Przełóżcie dmuchawca do drugiej dłoni.