ODDZIAŁ IV -sala 4

  ROK SZKOLNY 2021/2022

godziny pracy grupy: 7.00-17.00

 nauczyciele : mgr Marta Pietruczuk

                      mgr  Mirosława Tichoniuk

  UBEZPIECZENIE NNW w roku szkolnym 2021/22

Dzieci uczęszczające do naszej placówki objęte są ubezpieczeniem Inter Risk.

Roczna kwota ubezpieczenia wynosi 18 000 zł. Składka , którą należy wpłacić u nauczycieli w grupie - 45 zł., po wypełnieniu i przekazaniu deklaracji ubezpieczenia dziecka.

Deklaracja_Ubezpieczonego.docx

zakres_ubezpieczenia.pdf

instrukcja_likwidacji_szkody.pdf

 

 

Rozkład dnia „PUCHATKÓW ” 

 

 

7.00-8.15

  • schodzenie się dzieci
  • praca z dziećmi mającymi trudności w opanowywaniu określonych treści programowych,
  •  praca w zespołach, zabawy i gry stolikowe w małych grupach,
  • wykonywanie zadań indywidualnych, prace o charakterze obserwacyjnym,
  •  rozmowy tematyczne dnia z dziećmi

8.15-8.30

ćwiczenia poranne

8.30-9.00

przygotowanie do śniadania , śniadanie

9.00-10.30

zintegrowana działalność edukacyjna, zgodna z obowiązującą podstawą programową:

  • zajęcia dydaktyczne
  • zajęcia umuzykalniające
  • nauka języka angielskiego

10.30-11.30

  • spacery, wycieczki tematyczne i krajoznawcze
  • obserwacje przyrodnicze
  • zabawy i zajęcia w sali w razie niekorzystnej pogody

11.30-12.15

czynności przygotowawcze do obiadu - higieniczno-samoobsługowe, obiad

 

czynności samoobsługowe i higieniczne – mycie zębów, toaleta,  czynności organizacyjno – porządkowe

                        Poobiednie zajęcia  w przedszkolu

12.15-13.45

  • Kwadrans z książką ” – słuchanie i czytanie bajek, baśni,

opowiadań i  wierszy

  • religia katolicka  - poniedziałki i piątki w godzinach ustalonych na dany rok szkolny
  • pobyt w ogrodzie przedszkolnym, w tym zabawy zorganizowane i swobodne na powietrzu
  • zajęcia w kołach zainteresowań i zajęcia dodatkowe

* przy procedurach Covid-19 zajęcia wyłącznie  obrębie grupy przedszkolnej

  • ćwiczenia i zabawy relaksacyjne
  • praca wyrównawcza z dziećmi o trudnościach edukacyjnych

13.45-14.15

czynności porządkowe , przygotowanie do podwieczorku, podwieczorek

14.15-16.00

 

kontynuacja działań edukacyjnych:

  • zabawy i gry dydaktyczne - stolikowe
  • praca indywidualna z dzieckiem

 

  • omówienie wydarzeń dnia
  • zabawy swobodne dzieci

16.00-17.00        rozchodzenie się dzieci

*w okresie trwania zachorowań na COVID-19, w rozkładzie dnia grupy zostają uwzględnione obowiązujące procedury i wytyczne GIS , MEN i prezydenta Miasta Białegostoku.

~~

Zapraszamy do kontaktu z nami za pomocą poczty mailowej
 kubusiepuchatki.ps27@gmail.com.
Jest to kontakt do nas, gdzie można kierować bezpośrednio wszelkie pytania.

~~




Skąd informacje?

Jak mądrze korzystać z technologii”- to temat, który przewodzi nam w tym tygodniu.Dowiedzieliśmy się, że multimedia stanowią połączenie kilku różnych form przekazu informacji: tekstów, dźwięku, obrazów, ruchu, filmu, a służą do przekazywania informacji między ludźmi. Jednym z mediów są także czasopisma , czyli media drukowane. Wykorzystaliśmy stare czasopisma, które gromadzimy w tzw. makulaturze do ciekawych zabaw. Najpierw wydobywaliśmy z nich różne dźwięki, potem wykorzystaliśmy je do ćwiczeń ruchowych- np. podawanie nogami w kole, następnie stworzyliśmy z nich różnorodne składanki , podając wymyślone przez siebie nazwy. Następnie zrobiliśmy zawody pt. „ Najdłuższy wąż”, no a potem przypomnieliśmy sobie zimowe aspekty pogody i porwaliśmy gazety na drobne kawałki. Były ćwiczenia oddechowe, robienie kulek, obsypywanie się „ śniegiem”. Najlepszy był koniec, czyli ....sprzątanie na czas ( wyznacznikem była klepsydra), po którym nie został ani jeden skrawek papieru !





Wielkanoc tuż, tuż...

Ten tydzień upływa nam pod znakiem świąt - przygotowań do nich, poznawania tradycji wielkanocnych, tworzenia ozdób świątecznych. Historyjka obrazkowa o zającu , któremu z wysypanych z taczki pisanek wylęgły się kolorowe kurczaczki była inspiracją do tworzenia nietypowych prac w zespołach. Wykorzystaliśmy do tego nakrętki, klocki i patyczki.







Wiosenne kodowanie - ćwiczymy umiejętności kodowania i dekodowania informacji oraz odczytywania współrzędnych obrazkowych na macie do kodowania

Wiosna za oknem, wiosna w naszym ogródku.... wiosna także na zajęciach! Dziś doskonaliliśmy umiejętności kodowania i dekodowania informacji. W zespołach tworzyliśmy własne kody, następnie próbowaliśmy wspólnie je odkodować. Umieszczaliśmy także kolorowe tulipany w odpowiednich polach maty do kodowania, ćwicząc umiejętność odczytywania współrzędnych obrazkowych. 



Poznajemy wygląd i historię pisma egipskiego w ramach Międzynarodowego Projektu Edukacyjnego ,,Z kulturą mi do twarzy''

W tym tygodniu wyruszyliśmy w podróż dookoła świata. Dziś odwiedziliśmy Afrykę, poznaliśmy egzotyczne zwierzęta. Dowiedzieliśmy się także, że w Egipcie powstał pierwszy na świecie system pisma, zwany hieroglifami. Spróbowaliśmy odwzorować egipskie litery, pisząc własne imiona. Było to wielkie wyzwanie, ale jeszcze większa była radość i satysfakcja ze stworzonych wyrazów.



Dzień Kolorowej Skarpetki - znak solidarności z osobami chorymi na Zespół Downa

Dzień Kolorowej Skarpetki – Światowy Dzień Zespołu Downa. Nasze przedszkolaki w dniu dzisiejszym pamiętały o tym, by ubrać kolorowe skarpetki, które są symbolem solidaryzowania się z chorymi na Zespół Downa. Wysłuchaliśmy opowiadania pt. ,,Tajemnica znikających ciasteczek'' i obejrzeliśmy film o wyjątkowej fioletowej skarpetce. Dzięki temu wiemy czym różnią się osoby chore na Zespół Downa ale co najważniejsze - wiemy że te osoby są wyjątkowe i mogą być wspaniałymi kolegami. Był też czas oczywiście na skarpetkowe zabawy! Było wesoło i kolorowo!



,,Ziemia daje życie'' - zakładamy wiosenny ogródek w naszej sali

Zauważając pierwsze oznaki nadchodzącej wiosny, postanowiliśmy zaprosić ją do naszej sali. Wiedząc już jakie niezbędnych czynników do życia potrzebują rośliny, założyliśmy wiosenny ogródek. Posadziliśmy hiacynty, rzodkiewkę, sałatkę, rzeżuchę i cebulkę na szczypiorek. Każdego dnia dbamy o to, by nie zabrakło im wody. Czekamy z niecierpliwością aż będziemy mogli spróbować własnego szczypiorku i rzeżuchy! 



 


>> Archiwum bloga