ODDZIAŁ IV -sala 4

  ROK SZKOLNY 2021/2022

godziny pracy grupy: 7.00-17.00

 nauczyciele : mgr Marta Pietruczuk

                      mgr  Mirosława Tichoniuk

  UBEZPIECZENIE NNW w roku szkolnym 2021/22

Szanowni Rodzice  w związku   z nieobecnością nauczyciela   oddziału IV pracującego do godziny 17.00 

 dyrektor przedszkola prosi o odbiór dzieci  do godziny 16.30 do końca roku szkolnego.

 

Dzieci uczęszczające do naszej placówki objęte są ubezpieczeniem Inter Risk.

Roczna kwota ubezpieczenia wynosi 18 000 zł. Składka , którą należy wpłacić u nauczycieli w grupie - 45 zł., po wypełnieniu i przekazaniu deklaracji ubezpieczenia dziecka.

Deklaracja_Ubezpieczonego.docx

zakres_ubezpieczenia.pdf

instrukcja_likwidacji_szkody.pdf

 

 

Rozkład dnia „PUCHATKÓW ” 

 

 

7.00-8.15

  • schodzenie się dzieci
  • praca z dziećmi mającymi trudności w opanowywaniu określonych treści programowych,
  •  praca w zespołach, zabawy i gry stolikowe w małych grupach,
  • wykonywanie zadań indywidualnych, prace o charakterze obserwacyjnym,
  •  rozmowy tematyczne dnia z dziećmi

8.15-8.30

ćwiczenia poranne

8.30-9.00

przygotowanie do śniadania , śniadanie

9.00-10.30

zintegrowana działalność edukacyjna, zgodna z obowiązującą podstawą programową:

  • zajęcia dydaktyczne
  • zajęcia umuzykalniające
  • nauka języka angielskiego

10.30-11.30

  • spacery, wycieczki tematyczne i krajoznawcze
  • obserwacje przyrodnicze
  • zabawy i zajęcia w sali w razie niekorzystnej pogody

11.30-12.15

czynności przygotowawcze do obiadu - higieniczno-samoobsługowe, obiad

 

czynności samoobsługowe i higieniczne – mycie zębów, toaleta,  czynności organizacyjno – porządkowe

                        Poobiednie zajęcia  w przedszkolu

12.15-13.45

  • Kwadrans z książką ” – słuchanie i czytanie bajek, baśni,

opowiadań i  wierszy

  • religia katolicka  - poniedziałki i piątki w godzinach ustalonych na dany rok szkolny
  • pobyt w ogrodzie przedszkolnym, w tym zabawy zorganizowane i swobodne na powietrzu
  • zajęcia w kołach zainteresowań i zajęcia dodatkowe

* przy procedurach Covid-19 zajęcia wyłącznie  obrębie grupy przedszkolnej

  • ćwiczenia i zabawy relaksacyjne
  • praca wyrównawcza z dziećmi o trudnościach edukacyjnych

13.45-14.15

czynności porządkowe , przygotowanie do podwieczorku, podwieczorek

14.15-16.00

 

kontynuacja działań edukacyjnych:

  • zabawy i gry dydaktyczne - stolikowe
  • praca indywidualna z dzieckiem

 

  • omówienie wydarzeń dnia
  • zabawy swobodne dzieci

16.00-17.00        rozchodzenie się dzieci

*w okresie trwania zachorowań na COVID-19, w rozkładzie dnia grupy zostają uwzględnione obowiązujące procedury i wytyczne GIS , MEN i prezydenta Miasta Białegostoku.

~~

Zapraszamy do kontaktu z nami za pomocą poczty mailowej
 kubusiepuchatki.ps27@gmail.com.
Jest to kontakt do nas, gdzie można kierować bezpośrednio wszelkie pytania.

~~


Poznajemy wygląd i historię pisma egipskiego w ramach Międzynarodowego Projektu Edukacyjnego ,,Z kulturą mi do twarzy''

W tym tygodniu wyruszyliśmy w podróż dookoła świata. Dziś odwiedziliśmy Afrykę, poznaliśmy egzotyczne zwierzęta. Dowiedzieliśmy się także, że w Egipcie powstał pierwszy na świecie system pisma, zwany hieroglifami. Spróbowaliśmy odwzorować egipskie litery, pisząc własne imiona. Było to wielkie wyzwanie, ale jeszcze większa była radość i satysfakcja ze stworzonych wyrazów.



Dzień Kolorowej Skarpetki - znak solidarności z osobami chorymi na Zespół Downa

Dzień Kolorowej Skarpetki – Światowy Dzień Zespołu Downa. Nasze przedszkolaki w dniu dzisiejszym pamiętały o tym, by ubrać kolorowe skarpetki, które są symbolem solidaryzowania się z chorymi na Zespół Downa. Wysłuchaliśmy opowiadania pt. ,,Tajemnica znikających ciasteczek'' i obejrzeliśmy film o wyjątkowej fioletowej skarpetce. Dzięki temu wiemy czym różnią się osoby chore na Zespół Downa ale co najważniejsze - wiemy że te osoby są wyjątkowe i mogą być wspaniałymi kolegami. Był też czas oczywiście na skarpetkowe zabawy! Było wesoło i kolorowo!



,,Ziemia daje życie'' - zakładamy wiosenny ogródek w naszej sali

Zauważając pierwsze oznaki nadchodzącej wiosny, postanowiliśmy zaprosić ją do naszej sali. Wiedząc już jakie niezbędnych czynników do życia potrzebują rośliny, założyliśmy wiosenny ogródek. Posadziliśmy hiacynty, rzodkiewkę, sałatkę, rzeżuchę i cebulkę na szczypiorek. Każdego dnia dbamy o to, by nie zabrakło im wody. Czekamy z niecierpliwością aż będziemy mogli spróbować własnego szczypiorku i rzeżuchy! 



Urodziny Rozalki

Urodzinki, urodzinki,
wszyscy robią słodkie minki
żyj nam długo i szczęśliwie,
pomyśl czasem o nas mile !



Eksperymenty z wodą

W tym tygodniu naszym tematem jest WODA. Mówiąc woda, najczęściej mamy na myśli przejrzystą, bezbarwną ciecz, która nie ma ani zapachu, ani wyraźnego smaku. Jednak bez niej życie nie byłoby możliwe. Można znaleźć ją wszędzie: w kranie, powietrzu, ziemi, jedzeniu, w każdym żywym organizmie, również w nas. O tym teraz mówimy . Towarzyszą temu zabawy- np. zawody w przedmuchiwaniu nakrętek, " Co pływa , co tonie?" , itp.



Masa nienewtonowska

Każda zwykła ciecz pod wpływem nacisku łatwo się rozpływa na boki tak jak woda w wannie. Natomiast ciecz nienewtonowska pod wpływem nacisku zmienia swoje właściwości. Zwykle taka ciecz zmienia swoją “twardość” czasami do tego stopnia, że można po niej chodzić. My doświadczaliśmy jej właściwości nie używając dużego nacisku. Radości było co nie miara....



Zabawy w teatr

W naszym przedszkolu działa grupa teatralna „ Pajacyk” ,która regularnie pracuje nad  zainteresowaniem teatrem, odkrywaniem w sobie naturalnych predyspozycji i uzdolnień dzieci. Rodzice mogli oglądać próbkę tej działalności podczas przedstawienia jasełkowego. W codziennej zabawie dzieci samodzielnie podejmują też takie działania.  Zabawy w teatr stwarzają okazję do doskonalenia wyrazistej mowy, rozwijania pamięci, wyrabiania odwagi i śmiałości, uczą umiejętności współdziałania oraz wyrażania werbalny i pozawerbalny różnych stanów uczuciowych, skłaniają dziecko do samodzielnej twórczości i działania. 



,,Wyruszamy w niesamowitą podróż z Kaszalotem'' - z wizytą w Białostockim Teatrze Lalek

Kaszalot obudził się jakiś nieswój…” - ten dzień był inny niż wszystkie. Niby taki sam, niby podobny, a jednak niosący mnóstwo nurtujących pytań: czy można nazywać się Kaszalotem, a nie należeć do ssaków tego gatunku? Czy można mieć spiczasty nosek i nie być podobnym do lisa? Czy słowne podobieństwo Kaszalota do kasztana jest wystarczające, aby poczuć się jak w rodzinie? Tytułowy bohater w towarzystwie zaprzyjaźnionej Pchły wybiera się w daleką podróż, ażeby odnaleźć odpowiedź na… No właśnie – nurtujące pytanie! Podczas spektaklu towarzyszyliśmy Kaszalotowi w tej niesamowitej podróży by poznać odpowiedzi na nurtujące pytania.



Tworzymy ekorzeźby z materiałów recyklingowych

W tym tygodniu poznajemy pracę malarza, rzeźbiarza, architekta i różnorodne techniki artystyczne. Dziś w ramach projektu ,,Z kulturą mi do twarzy'' wcieliliśmy się we współczesnych rzeźbiarzy i stworzyliśmy własne rzeźby z materiałów recyklingowych.



,,Let's make a pizza!''-świętujemy Dzień Pizzy w ramach innowacji pedagogicznej English Special Days

W ramach realizowanej w naszej grupie innowacji pedagogicznej ,,English Special Days'' świętowaliśmy Dzień Pizzy - Pizza Day. Poznaliśmy podstawowe składniki takie jak: cheese, pepper, tomato, salami, ketchup, corn. Bawiliśmy się muzycznie przy piosence ,,Let's make a pizza'' i graliśmy w ,,Pizza Twister'' utrwalając poznane słownictwo. Podsumowaniem zajęć było samodzielne wykonanie pizzy oraz oczywiście jej degustacja. To był przepyszny dzień!



 


>> Archiwum bloga