ODDZIAŁ IV -sala 4

  ROK SZKOLNY 2021/2022

godziny pracy grupy: 7.00-17.00

 nauczyciele : mgr Marta Pietruczuk

                      mgr  Mirosława Tichoniuk

  UBEZPIECZENIE NNW w roku szkolnym 2021/22

Szanowni Rodzice  w związku   z nieobecnością nauczyciela   oddziału IV pracującego do godziny 17.00 

 dyrektor przedszkola prosi o odbiór dzieci  do godziny 16.30 do końca roku szkolnego.

 

Dzieci uczęszczające do naszej placówki objęte są ubezpieczeniem Inter Risk.

Roczna kwota ubezpieczenia wynosi 18 000 zł. Składka , którą należy wpłacić u nauczycieli w grupie - 45 zł., po wypełnieniu i przekazaniu deklaracji ubezpieczenia dziecka.

Deklaracja_Ubezpieczonego.docx

zakres_ubezpieczenia.pdf

instrukcja_likwidacji_szkody.pdf

 

 

Rozkład dnia „PUCHATKÓW ” 

 

 

7.00-8.15

  • schodzenie się dzieci
  • praca z dziećmi mającymi trudności w opanowywaniu określonych treści programowych,
  •  praca w zespołach, zabawy i gry stolikowe w małych grupach,
  • wykonywanie zadań indywidualnych, prace o charakterze obserwacyjnym,
  •  rozmowy tematyczne dnia z dziećmi

8.15-8.30

ćwiczenia poranne

8.30-9.00

przygotowanie do śniadania , śniadanie

9.00-10.30

zintegrowana działalność edukacyjna, zgodna z obowiązującą podstawą programową:

  • zajęcia dydaktyczne
  • zajęcia umuzykalniające
  • nauka języka angielskiego

10.30-11.30

  • spacery, wycieczki tematyczne i krajoznawcze
  • obserwacje przyrodnicze
  • zabawy i zajęcia w sali w razie niekorzystnej pogody

11.30-12.15

czynności przygotowawcze do obiadu - higieniczno-samoobsługowe, obiad

 

czynności samoobsługowe i higieniczne – mycie zębów, toaleta,  czynności organizacyjno – porządkowe

                        Poobiednie zajęcia  w przedszkolu

12.15-13.45

  • Kwadrans z książką ” – słuchanie i czytanie bajek, baśni,

opowiadań i  wierszy

  • religia katolicka  - poniedziałki i piątki w godzinach ustalonych na dany rok szkolny
  • pobyt w ogrodzie przedszkolnym, w tym zabawy zorganizowane i swobodne na powietrzu
  • zajęcia w kołach zainteresowań i zajęcia dodatkowe

* przy procedurach Covid-19 zajęcia wyłącznie  obrębie grupy przedszkolnej

  • ćwiczenia i zabawy relaksacyjne
  • praca wyrównawcza z dziećmi o trudnościach edukacyjnych

13.45-14.15

czynności porządkowe , przygotowanie do podwieczorku, podwieczorek

14.15-16.00

 

kontynuacja działań edukacyjnych:

  • zabawy i gry dydaktyczne - stolikowe
  • praca indywidualna z dzieckiem

 

  • omówienie wydarzeń dnia
  • zabawy swobodne dzieci

16.00-17.00        rozchodzenie się dzieci

*w okresie trwania zachorowań na COVID-19, w rozkładzie dnia grupy zostają uwzględnione obowiązujące procedury i wytyczne GIS , MEN i prezydenta Miasta Białegostoku.

~~

Zapraszamy do kontaktu z nami za pomocą poczty mailowej
 kubusiepuchatki.ps27@gmail.com.
Jest to kontakt do nas, gdzie można kierować bezpośrednio wszelkie pytania.

~~


Bal karnawałowy

              Nasze księżniczki i rycerze surpriseyesheart



Imieniny Poli

Niech Ci słonko ciepło gra, 
niech Twój uśmiech długo trwa, 
nie trać swej wesołej minki, 
dziś są Twoje imieninki! 

 



Z muzyką za pan brat

Cały tydzień upłynął nam na obcowaniu z muzyką. Towarzyszy ona nam każdego dnia, ale ostatnie dni szczególnie były jej poświęcone. Poznaliśmy różne instrumenty, próbowaliśmy zapamiętać ich nazwy, klasyfikowaliśmy je, graliśmy na instrumentach perkusyjnych zgromadzonych w naszym przedszkolu. Dowiedzieliśmy się, że pianino to strunowy młoteczkowy (klawiszowy) instrument muzyczny ze strunami ustawionymi pionowo. Nawet mogliśmy zobaczyć go w środku. Bawiliśmy się też w „ Chór zwierząt”-przy muzyce  wydobywaliśmy rytmicznie głosy wskazywanych zwierząt .



Kolejne ćwiczenie przygotowujące do nauki pisania

Sprawna ręka pozwala dziecku szybko i płynnie pisać oraz posługiwać się narzędziami pisarskimi. Niestety, coraz częściej zdarza się, że dziecko, rozpoczynając naukę szkolną, napotyka na duże trudności na tym obszarze. Kreślone przez dziecko litery pozbawione są kształtu, nie mieszczą się w liniaturze, a samo narzędzie pisarskie trzyma nieprawidłowo. Ponadto, ma problemy z odpinaniem i zapinaniem ubrań, sznurowaniem butów czy zasuwaniem kurtki.Wszystko to jest efektem mało sprawnej ręki, od barku poprzez łokieć, przedramię, nadgarstek po palce. Myli się ten, kto uważa, że brzydkie pismo to rezultat niewłaściwej pracy wyłącznie palców. Taki sposób myślenia powoduje, że dzieci zamiast usprawniać całą rękę kreślą nieskończoną ilość szlaczków. Takie postępowanie nie przyniesie oczekiwanych rezultatów. Dlatego w przedszkolu stosuje się wiele ćwiczeń usprawniających rękę. Ostatnio dzieci miały za zadanie przesunąć piankę do golenia umieszczoną w koszulce, tak by zapełniła kształt narysowany na koszulce.



Tworzymy w parach

Jedną z form organizacyjnych pracy w przedszkolu jest praca w zespołach. Tym razem tworzyliśmy prace plastyczne „ Góry zimą” w zespołach dwuosobowych. Okazało się, że  nie jest to takie proste, ponieważ wymagało to omówienia wspólnej koncepcji, a następnie dogadywania się podczas wykonywania pracy. Trzeba przyznać , że poszło nam bardzo dobrze , bo efekt był spektakularny.



Informacje dotyczące zajęć zdalnych na platformie Google Meet

W związku z objęciem kwarantanną części grupy, zajęcia zdalne dla dzieci objętych kwarantanną będą odbywać się w dniach 26.01 (środa) - 28.01 (piątek) o godz.: 9:00 za pośrednictwem platformy Google Meet. Linki i kody dostępu otrzymali Państwo na maila.



Ćwiczymy rękę,utrwalamy litery

O rozwój motoryki małej warto dbać już od najwcześniejszych lat życia dziecka. Co to jest mała motoryka? To nic innego jak sprawność ruchowa  umiejętność prawidłowego  wykonywania ruchów precyzyjnych (czyli takich, które wymagają ruchów dokładnych, szczegółowych). Jest to istotne z uwagi na fakt, że stanowi  to znakomite  przygotowanie ręki do nauki pisania.
Znakomitym sposobem   rozbudzania  świadomości ręki są między innymi   zabawy  paluszkowe, lepienie z plasteliny, wystukiwanie rytmu palcami,nawijanie i rozwijanie   włóczki, zabawy z folią bąbelkową, nawlekanie koralików itp. Mogą  być połączone z innymi zajęciami, np. z utrwaleniem liter.



Najserdeczniejsze życzenia z okazji Dnia Babci i Dziadka

Zapraszamy serdecznie do obejrzenia piosenki i życzeń przygotowanych przez dzieci.





Zimowy obrazek

W tym tygodniu tworzyliśmy zimowy obrazek. Najpierw w rytm muzyki rysowaliśmy oburącz w rytm słyszanych utworów .Rysowanie oburącz poprawia koordynację ręka – oko oraz ćwiczy orientację w przestrzeni, poprawia pisanie i rysowanie, powoduje rozwój twórczego myślenia, zdolności plastycznych. Można też rysować w powietrzu na „niewidzialnej planszy”, lub na dużej płaszczyźnie      z zaznaczoną osią symetrii na wprost nosa.                                                                                          Później na tak przygotowanej - pobazgranej kartce wykonaliśmy wydzierankę z makulatury, ale przedtem nastąpiło trochę relaksująych zabaw.



 


>> Archiwum bloga